علائم تجاری

مراقب باشید؛ چشم دیجیتال مراقب و ناظر بر رفتار و گفتار شماست!| دفتر حقوقی موکل

(1396/02/07) در حالی که یکی دو سال از تجهیز پلیس در برخی ایالت‌های آمریکا به دوربین لباس ـ که در انگلیسی به آن "دوربین بدنی" می‌گویند ـ می‌گذرد و روند تجهیز دیگر نیروهای پلیس در کشورهای دیگر نیز به سرعت در حال توسعه است،

 

 

خبر می‌رسد که پلیس کشورمان نیز قرار است به زودی به چنین دوربین‌هایی مجهز شود. اتفاقی نیک که امیدواری‌های زیادی، به ویژه در خصوص برخورد متقابل مأموران و مردم با یکدیگر ایجاد خواهد کرد.

آن گونه که سردار محمد شرفی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا به ایسنا گفته، طرح مجهز کردن افسران گشت به دوربین البسه در دستورکار قرار دارد و از آنجایی که تأمین بودجه آن صورت گرفته، امید می‌رود تا پایان سال اجرایی شود؛ طرحی که بنا بر گفته های این مقام مسئول، ظاهرا سرآغاز تجهیز پلیس کشورمان به ابزار فیلم برداری دیجیتال است.

شرفی در توضیح اهداف این کار می‌گوید: اگر دوربین روی لباس کارکنان باشد، این دوربین محیط اطراف مأمور را پایش کرده و مأمور نیز موظف است با جرایم مشهود برخورد کند و در غیر این صورت توسط مرکز مورد نظارت قرار می‌گیرد. از سوی دیگر این اقدام در استانداردسازی مأموران ما نیز مؤثر است، زیرا هیچ کس در مقابل دوربین تخلف نخواهد کرد و همچنین اگر مجرمان رفتار نادرستی با مأموران یا در محل داشته باشند، آرشیو این دوربین‌ها مستندی خواهد بود برای محاکم قضایی.

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید