علائم تجاری

راه اندازی مرکز مهر خانواده در دادگستری ها |دفتر حقوقی موکل

(96/6/21) ملاقات فرزندان طلاق با والدینی که از یکدیگر جدا شده اند، در محیط‌هایی نظیر دادگستری‌ها و کلانتری‌ها نه تنها مشکلات را کاهش نمی‌دهد که کودکان را هم در معرض آسیب‌های ناشی از این مراکز قرار می‌دهد؛ بنابراین ایجاد مراکز ویژه برای ملاقات کودکان با والدین، می‌تواند یک ضرورت تلقی شود.

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی، وکالت کلیه امور حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری

مسئولان قضایی در استان‌های مختلف، بر اساس آنچه که در قانون حمایت از خانواده پیش‌بینی شده، مراکزی را تاسیس کرده‌اند تا زمینه ملاقات کودک با والدین جدا شده را بدون هرگونه آسیبی فراهم کند.   ‌‌‌بهره‌مندی از مراکز مهر در شهرستان‌های تهران
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران معتقد است که سنین کودکی نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت افراد دارد بنابراین کوچکترین اختلالی می‌تواند ذهنیت کودک را تغییر دهد بنابراین برای جلوگیری از این موضوع  ‌مرکز مهر خانواده در استان تهران برای فرزندان طلاق راه‌اندازی شده است‌.
جعفر برداره ‌‌ بیان می‌کند: راه‌اندازی 8 مرکز ملاقات فرزندان طلاق و حضانت با والدین شامل سه مرکز در مناطق1 و 8 و 18 شهرداری تهران و نیز5 مرکز در شهرستان‌های استان تهران از فعالیت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران بوده است. وی اظهار می‌کند: راه‌اندازی مراکز ملاقات فرزندان طلاق و حضانت با والدین آنها با استفاده از ظرفیت اداره کل بهزیستی استان تهران و با همکاری مجتمع‌های قضایی خانواده تهران و پلیس پیشگیری استان تهران صورت گرفته است.
معاون اجتماعی دادگستری تهران ادامه می‌دهد: راه‌اندازی 8 مرکز ملاقات فرزندان طلاق و حضانت با والدین آنها شامل سه مرکز در مناطق 1 و 8 و 18 شهرداری تهران با همکاری بهزیستی و ابلاغ به همه مجتمع‌های قضایی خانواده و همچنین راه اندازی 5 مرکز در شهرستان‌های استان تهران شامل شهرستان‌های دماوند، قرچک، ورامین، پاکدشت و فیروزکوه از نتایج اجرای این طرح بوده است.
وی توضیح می‌دهد: این طرح به عنوان یک طرح موفق، توسط معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه طی بخشنامه‌ای برای اقدام مشابه به ‌ معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.   پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی‌‌
بر این اساس معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان بیان می‌کند: از جمله آسیب‌هایی که فرزندان طلاق را پس از جدایی والدین در معرض آسیب جدی قرار می‌دهد حضور کودکان در محیط‌های نامناسب برای ملاقات با والدین خود است.
‌ علیرضا احمد منش خاطرنشان می‌کند:‌ به همین منظور با همت و ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و همکاری بهزیستی، شهرداری‌ها و معاونت اجتماعی ناجا  و همراهی دادستانی مراکز مهر خانواده با محیط مفرح و مناسب برای ملاقات فرزندان طلاق راه‌اندازی تا علاوه بر فراهم کردن امکان ملاقات خارج از هرگونه استرس،  به ارایه مشاوره به والدین در خصوص مشکلات خانوادگی و نیز پرورش فرزندان بپردازد. وی ‌خاطرنشان می‌کند:‌ در کوتاه‌ترین زمان ممکن اولین مرکز یادشده با همکاری تمامی دستگاه‌های ذی مدخل در بندرعباس راه اندازی شد.
 

  ‌حضور مشاور و مددکار در مراکز مهر
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان با اشاره به راه‌اندازی مراکز ملاقات کودکان طلاق با والدین در گلستان، بیان می‌کند: این مراکز با هدف ایجاد شرایط مناسب ملاقات کودکان طلاق با والدینشان راه‌اندازی می‌شود.
حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی اظهار می‌کند: در این مراکز‏ هنگام جابه‌جایی کودکان به والدین، مددکار و مشاور نیز حضور دارند و سلامت روحی و روانی و وضعیت والدین و کودکان را پایش می‌کنند.  وی می‌افزاید: برای نخستین گام این مراکز در آینده نزدیک در گرگان، آق قلا، علی آباد کتول، کردکوی و گنبدکاووس راه اندازی خواهد شد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان بیان می‌کند: والدینی که پس از طلاق برای زمان و مکان تحویل فرزندان دچار مشکل هستند باید با نظارت مرجع انتظامی، در مکانی که از سوی دادگاه تعیین می شود کودکان را تحویل بگیرند.


لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید