علائم تجاری

برای نخستین بار در کشور؛ دادرسی های کیفری در فارس الکترونیکی شد|دفتر حقوقی موکل

(96/07/17) برای نخستین بار در کشور ، دادرسی های کیفری در استان فارس در راستای خدمت رسانی بهتر قضایی به مردم الکترونیکی شد .
رئیس کل دادگستری فارس گفت : سامانه دادرسی الکترونیکی در راستای خدمت رسانی بهتر قضایی به مردم و تکریم بیشتر مراجعان و همچنین رعایت حقوق شهروندی زندانیان راه اندازی شده است.

 

القاصی مهر افزود : در این سامانه ، سه کابین ارتباط تصویری ایجاد شده که قاضی می تواند به صورت زنده و برخط  به پرونده رسیدگی و رای خود را صادر کند .
رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه تمامی صدا و تصویر جلسه دادرسی ضبط و ذخیره شده و سپس فیلم آن روی پرونده قرار می گیرد ، افزود : این سامانه تحت نظارت دادگستری کل استان ایجاد شده و هیچ فردی به آن دسترسی ندارد.
دادرسی های کیفری در فارس الکترونیکی شدوی هدف از ایجاد سامانه الکترونیکی دادرسی های کیفری را صرفه جویی در هزینه و زمان دانست و گفت: در این سامانه ، سلامت کار ارتقا پیدا کرده و علاوه بر تسهیل امور و افزایش کیفیت خدمات ، آرشیو کاملی از اسناد جمع آوری می شود .
القاصی مهر افزود : این طرح در مرحله نخست برای پرونده های کیفری و جرائم خاص اجرا شده و در مرحله بعد دادگاه های تجدید نظر و سپس همه مجتمع های قضایی می توانند از آن استفاده کنند .
وی با بیان اینکه این سامانه باعث ایجاد شفافیت در امور قضایی می شود، گفت : ۵۵ درصد ابلاغ ها نیز به شکل الکترونیکی انجام می شود که این روند از شهریور سال گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد .

دادرسی های کیفری در فارس الکترونیکی شدمدیر کل زندان های فارس هم گفت : سالانه ۷۰ هزار زندانی برای بررسی پرونده به محاکم قضایی منتقل می شوند .
حیات الغیب افزود : با راه اندازی این سامانه خصوصا در پرونده های خاص بسیاری از مشکلات از جمله حمله خانواده شاکی به زندانیان و یا مشکلاتی که برای ماموران به وجود می اید مرتفع می شود .
نجیبی معاون فناوری برنامه ریزی و قضایی دادگستری فارس در راستای افزایش زیر ساخت های الکترونیکی دادرسی های استان گفت : هم اکنون پنج دفتر خدمات قضایی در شیراز وجود دارد که بزودی و پس از طی مراحل قانونی ۱۵ دفتر خدمات قضایی نیز در دیگر شهرستان های فارس راه اندازی می شود

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید