علائم تجاری

تأسیس شعب تخصصی برای رسیدگی به تخلفات بیمارستانی به زودی|دفتر حقوقی موکل

1396/10/30 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از تأسیس شعب تخصصی برای رسیدگی به تخلفات بیمارستانی به زودی  خبر داد.
محمدعلی اسفنانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا با وجود تأکیدات مکرر قانون همچنان در بسیاری از اصناف از جمله فروشندگان مبل شاهد درج نکردن قیمت ها هستیم، افزود: این تخلف و همچنین تخلفات گرانفروشی، تقلب و عرضه خارج از شبکه از مهمترین تخلفات در صلاحیت رسیدگی سازمان تعزیرات است و هم اکنون هزاران پرونده شکایت به علت درج نکردن قیمت در سازمان تعزیرات داریم .
 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی، وکالت کلیه امور حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران

 

وی ادامه داد: درج نکردن قیمت به معنای فروختن کالا به هر قیمتی نیست چراکه فروشنده درصدی قانونی می تواند روی قیمت فاکتور اضافه کند و اگر علاوه بر درج نکردن قیمت شاهد گرانفروشی  نیز باشیم به طور قطع تعزیرات برخورد جدی می کند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا تذکرات چندین باره تعزیرات در خصوص گرانفروشی در واحدهای صنفی فرودگاه های امام(ره) و مهرآباد اثرگذار نبوده است و همچنان شاهد گرانفروشی در این دو مکان هستیم، اظهارکرد: یکی از دلایل گرانفروشی در این مکان ها اجاره بالای واحدهای صنفی است که قطعاً باید سازمان های که در این خصوص نرخ گذاری می کنند مراقب باشند حقوق مصرف کنندگان پایمال نشود.
اسفنانی گفت: البته بخشی از اضافه بودن نرخ در برخی از مناطق فرودگاه ها طبیعی است و شاید خود مردم نیز گلایه ای نداشته باشند اما به شرطی که قیمت ها قابل قبول و منطقی باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: البته اتحادیه مربوط به اجاره املاک و مراکز تجاری مکلف است نرخ های مربوط به نقاط مختلف را مشخص کند تا اگر تخلفی صورت گرفت تعزیرات بتواند پیگیری کند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مصوبه شهریور امسال هیات عالی نظارت مبنی بر خروج قیمت گذاری ۲۵ کالا از اختیار اتحادیه ها و واگذاری آن به واحدهای صنفی، نظارت تعزیرات را زیر سوال نمی برد، افزود: قطعاً نظارت همچنان برقرار است چراکه حتی اگر قیمت گذاری به عهده واحدهای صنفی باشد می توان نظارت کرد. به عنوان نمونه فروشندگان میوه ۳۵ درصد حق سود دارند و این سود در بخش خشکبار و لوازم خانگی ۱۰ درصد بالاتر از فاکتور خرید است.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پس اتحادیه ها در قیمت گذاری چه نقشی دارند، گفت: نقش اتحادیه ها باید بیشتر هماهنگی، صدور پروانه ها و نظارت بر واحدهای صنفی باشد و در بسیاری از کشورهای موفق مشاهده کرده ایم که هیچ نظارتی کارآمدتر از نظارت درون سازمانی نیست.

گزارش هایی از بکار گیری برند های تقلبی در اتاق عمل داریم

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت : گزارش های بسیاری از به کارگیری برندهای تقلبی تجهیزات پزشکی در برخی اتاق های عمل داریم که از مصادیق تقلب است و با آنها برخورد جدی می شود.
اسفنانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تعزیرات چه برنامه جدی برای نظارت هر چه بیشتر بر تخلفات عرضه کنندگان تجهیزات پزشکی و تخلفات بیمارستانی دارد، افزود: این موضوع را به طور جدی پیگیری می کنیم چراکه سلامت جامعه و مردم اهمیت بسیاری دارد و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم با سلامت مردم بازی شود.
وی در ادامه گفت: در بخش تجهیزات پزشکی مواردی مشاهده می کنیم که کالایی با برند خارجی وارد کشور می شود اما آن وسیله در اتاق عمل برند دیگری است.

اسفنانی اظهارکرد: برخی بیمارستان ها نیز تخلفاتی در بحث تعرفه ها و نوع خدمات ارائه شده دارند که ما جلسات مستمری با مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی داریم.
وی گفت : قطعاً این پرونده ها باید در شعب تخصصی رسیدگی شود و به همین منظور قصد داریم مجتمع هایی را به طور اختصاصی بنا کنیم که برخی تخلفات از جمله تخلفات پزشکی در این مجتمع ها رسیدگی شود و اجرای حکم نیز در همین مکان ها صورت گیرد.

  افزایش تعرفه خدمات قالیشویان غیرقانونی است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: افزایش ۲۵ درصدی خدمات قالیشویان از بهمن امسال غیرقانونی است و اجرا نمی شود.
اسفنانی در ادامه افزود: این تصمیم، قانونی نیست و ما به محض اینکه مطلع شدیم از طریق گشت های تعزیرات پیگیری کردیم و با مشاهده تخلف تشکیل پرونده خواهیم داد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با وجود کاهش قیمت تخم مرغ اما چرا تنها در برخی فروشگاه های خاص و زنجیره ای شاهد کاهش قیمت تخم مرغ بوده ایم، اظهارکرد: ما شاهد افزایش غیرمتعارف تخم مرغ همزمان با تقدیم لایحه بودجه ۹۷ و احتمال افزایش قیمت حامل های انرژی و برخی اعتراضات بودیم و تلف شدن تعداد زیادی از مرغ ها نیز به دلیل بیماری آنفلوآنزا مزید بر علت شده در این خصوص برخی سوء استفاده کردند و قیمت تخم مرغ بسیار افزایش یافت.

اسفنانی با اشاره به اینکه کم بودن کالا در جامعه مجوزی برای افزایش قیمت نیست به طرز تفکر غلط حاکم در جامعه اشاره کرد و گفت: نباید عرضه کنندگان یک کالا به محض کم شدن کالا، افزایش را قیمت دهند و چراکه این امر خلاف قانون است و البته مصرف کنندگان نیز باید رعایت کنند که وقتی کالایی دچار کمبود شد بیشتر خرید نکنند اما در این شرایط عده ای سوء استفاده می کنند و قیمت کالا را افزایش می دهند.

وی گفت: البته دستگاه های مسئول باید پیش بینی می کردند که چنین اتفاقی رخ ندهد چطور کسانی که احتکار می کنند از قبل متوجه کمبود کالا می شوند اما دستگاه های مسئول متوجه نمی شوند؟
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: اکنون تخم مرغ در بسیاری از فروشگاه ها به قیمت هر شانه ی ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می شود که در برخی استان ها شاهدیم که بسیار کمتر از این قیمت نیز فروخته می شود.
اسفنانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا گشت های مشترک تعزیرات در چند ماه گذشته به حالت نیمه تعطیل درآمده است، افزود: گشت های تعزیرات کاملا فعال است و در این چند ماه جلسات متعددی با مسئولان صنعت و معدن و اتاق اصناف و سازمان حمایت از مصرف کنندگان داشته ایم و تعامل منطقی به وجود آمده است.

منبع

 بیشتر درباره تخلفات بیمارستانی و پزشکی بدانید

رصد و پیگیری دقیق تخلفات بیمارستانی |دفتر حقوقی موکل

بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی در پزشکی چه مجازاتی دارد؟ |دفتر حقوقی موکل

بررسی تفاوت مفهومی قصور و تقصیر در پزشکی|دفتر حقوقی موکل

ماده قانونی سقط جنین|دفتر حقوقی موکل

مسئولیت پزشک در نظام حقوقی ایران|دفتر حقوقی موکل

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید