علائم تجاری

چند نکته درمورد قرارداد کار بین کارگر و کارفرما| دفتر حقوقی موکل

1- مشخصات فردی و سجلی کارفرما و کارگر و آدرس محل سکونت در قرارداد ذکر می‌شود.

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری در سراسر ایران

2- مدت قرارداد در قراردادهای موقت باید تعیین شود، در غیر این صورت قرارداد دائمی تلقی می‌شود. تاریخ شروع قرارداد در قراردادهای دائم و موقت ذکر می‌شود و میزان کار در قرارداد معین مشخص شود.

3- نوع کار و شغلی که کارگر باید در آن اشتغال یابد تعیین می‌شود.

4- محل کار در قرارداد ذکر می‌شود.

5- ساعات کار در قرارداد کار مشخص می‌شود، که در روز حداکثر ٨ ساعت است و بیش از آن اضافه‌کار محسوب می‌شود و باید برای آن فوق‌العاده اضافه‌کار پرداخت شود.

در این ارتباط با توجه به اینکه برابر قانون حداکثر ساعات کار در هفته ٤٤ ساعت است، تنظیم ساعات کار در هفته با توافق تعیین می‌شود. ساعات کار برای کارهایی که به صورت نوبتی انجام می‌پذیرد در ماه ١٧٦ ساعت است.

6- میزان مزد و حقوق فرد تعیین و نحوه پرداخت آن مشخص می‌شود. حقوق فرد نمی‌تواند از حداقل دستمزد تعیین‌شده توسط شورای عالی کار کمتر باشد. طریقه پرداخت مزد (روزانه، هفتگی یا ماهانه) باید روشن باشد.

7- وضعیت بیمه مشخص و بر پرداخت حق‌بیمه کارگر به سازمان تامین‌اجتماعی تاکید شود. در این ارتباط نیز باید حقوق واقعی فرد مبنای کسر حق‌بیمه قرار گیرد و نباید از حداقل حقوق سال مربوطه کمتر باشد. نرخ حق‌بیمه در کارگاه‌های مشمول قانون کار و تامین‌اجتماعی ٣٠ درصد است که ٧ درصد آن سهم کارگر و ٢٣ درصد آن سهم کارفرماست.

از مواردی که کارفرما می‌تواند از حقوق کارگر کسر کند، حق‌بیمه سهم کارگر است که کارفرما باید به انضمام سهم خود، آن را تا آخرین روز ماه بعد به شعب سازمان تادیه کند. در غیر این صورت مشمول جریمه خواهد شد. جریمه تاخیر برای عدم ارسال لیست حق‌بیمه کارکنان ١٠ درصد، و برای عدم پرداخت مبلغ حق‌بیمه مقرر به ازای هرماه ٢ درصد است

 

بیشتر بخوانید و بدانید

نگاهی به قوانین حاکم بر اشتغال زنان در ایران| دفتر حقوقی موکل

الحاق فصل دادرسی الکترونیکی به آیین‌دادرسی کار| دفتر حقوقی موکل

صلاحیت در دعاوی کارگر و کارفرما|دفتر حقوقی موکل

شرایط و انواع بازنشستگی زنان و مردان| دفتر حقوقی موکل

شکایت از کارفرما| دفتر حقوقی موکل

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید