علائم تجاری

مالکیت فکری از مهمترین مصادیق تجارت بین‌الملل است| دفتر حقوقی موکل

یک حقوقدان و وکیل دادگستری، مالکیت فکری را از جمله مهمترین مصادیق تجارت بین الملل امروز دانست و گفت: نباید از جامعه جهانی فاصله گرفت همچنین در حوزه مالکیت های معنوی باید الزامات سازمان جهانی مالکیت معنوی مورد توجه قرار گیرد. غلام نبی فیضی چکاب با بیان اینکه بی تردید مالکیت فکری، از جمله مصادیق بسیار مهم در تجارت بین الملل امروز محسوب می شود، اظهار کرد: مسلما در حوزه مالکیت های معنوی باید الزاماتی که wipo یا سازمان جهانی مالکیت معنوی در نظر گرفته است، مدنظر قرار داده شود.

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری در سراسر ایران

 

تشکیل کمیته هایی توسط سازمان ثبت با هماهنگیwipo


وی با بیان اینکه خوشبختانه برخلاف اوایل دهه ۶۰، در حال حاضر ایران علاوه بر عضویت در wipo، پیشرفت های بسیار خوبی در هماهنگی با این سازمان داشته است، تصریح کرد: در نتیجه از جمله اقدامات انجام شده در راستای مالکیت معنوی می توان به این موضوع اشاره کرد که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هماهنگی wipo، کمیته هایی تشکیل داده و مقررات بسیار زیادی را با آنها هماهنگ کرده که این مقررات با مدنظر قرار دادن فرمت های wipo بوده است.

 

تفکیک اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی

این حقوقدان افزود: از جمله الزامات صورت گرفته در زمینه مالکیت معنوی می توان به تفکیک اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی اشاره کرد. در راستای این اقدام، اداره کل مالکیت صنعتی به صورت مستقل ایجاد شد تا جوانان ایران، مخترعان و کسانی که آورده های معنوی دارند، مجبور نباشند برای ثبت آورده های معنوی خود به اقصی نقاط کشور یا دنیا مراجعه کنند و به سادگی در همین تهران می توانند اقدامات خود را برای ثبت انجام دهند؛ از کار خود نتیجه بگیرند و حقوق خود را حفظ کنند.
فیضی چکاب در ادامه با بیان اینکه تشریفات ثبت و حفظ حقوق مالکیت معنوی و سایر موارد بر روی سایت مرکز مالکیت معنوی قرار دارد، عنوان کرد: قوانین و مقررات در سایت wipo یا اداره کل مالکیت صنعتی برای اشخاص قابل مشاهده است. آنچه مسلم است، این است که ما باید به الزامات wipo توجه کرده و عضو جامعه جهانی باشیم.
وی با تاکید بر اینکه نباید از جامعه جهانی فاصله گرفت، گفت: این امر علاوه بر اینکه به نفع توسعه علوم انسانی و حقوق است، به نفع صنایع، اختراعات و علایم تجاری و به طور کلی، کسانی است که در این حیطه کار می کنند. اهل فن، مسئولان و صد البته دانشگاه ها باید به این موارد توجه کنند.

منبع

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید