علائم تجاری

دریافت سفته از کارمند یا کارگر در ابتدای کار|دفتر حقوقی موکل

(96/9/18) مرسوم است در بیشتر موارد افراد جویای کار، پس از آن که از طرف کارفرما مورد تایید قرار می گیرند با این جملات از ناحیه وی مواجه می شوند که «جهت تضمین یا حسن انجام کار، یک سفته هم می گیریم آیا چنین اقدامی به لحاظ قانونی صحیح است؟
برای برخی کارمندان این پرسش مطرح می شود که آیا چنین اقدامی به لحاظ قانونی صحیح است و اگر چنین است، آیا نکته خاصی را در مورد تکمیل چنین سفته هایی باید رعایت کرد؟
نخست آن که باید بدانیم چنین اقدامی از ناحیه کارفرما هیچ منع قانونی ندارد. در واقع کارفرما به منظور ایجاد یک ضمانت اجرا و مانع بازدارنده جهت افزایش هرچه بیشتر دقت کارمند خود این شیوه را انتخاب کرده است.

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی، وکالت کلیه امور حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری

به یاد داشته باشید که برای تکمیل این نوع از سفته ها باید حتما در قرارداد پایه همکاری، شماره سفته و مشخصات آن ذکر شود. در قسمتی که باید نام تحویل گیرنده سفته درج شود، حتما نام شخصی که با آن قرارداد بسته اید را بنویسید. یعنی اگر با شرکت قرارداد بسته اید، نام شرکت و اگر با شخص حقیقی (یک فرد) در حال همکاری هستید، نام وی را درج کنید.
حتما در سفته علت صدور آن را ذکر کنید. مثلا بنویسید بابت حسن انجام کار یا بابت تضمین قرارداد. رعایت این نکات به ظاهر ساده می تواند به جلوگیری از ایجاد اختلاف و طرح انواع دعاوی کمک شایانی کند

منبع

بیشتر درباره سفته بدانیم

سفته عندالمطالبه است|دفتر حقوقی موکل

نکاتی درباره «چک و سفته ظهر نویسی شده»|دفتر حقوقی موکل

سفته و مسائل کاربردی آن|دفتر حقوقی موکل

 


 

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید