لایحه دفاعیه مطالبه وجه

ریاست محترم شعبه ............ شورای محترم حل اختلاف
باسلام
احتراماً در خصوص پرونده تحت کلاسه بایگانی بشماره .......... به لحاظ استماع شهادت شهود، اقرار خوانده دایر بر سفارش، دستخظ خوانده، تناقض گویی ها و .... بدین وسیله در خصوص مدارک مورد خواست آن شعبه محترم مطالب ذیل جهت تنویر ذهن آن مقام محترم به استحضار می رساند:


الف-گردشکار:
وکیل در تهران : چنانچه مستحضرید ادعای موکل مطالبه وجه بابت اقلام تحویلی می باشد که ادله موکل دعوی موکل، فاکتورهای صادره، استماع شهادت شهود، دستخط خوانده محترم و... می باشد که خوانده محترم در جلسه نخستین ضمن انکار هرگونه رابطه کاری و سفارش، به لحاظ روبرو شدن با اسناد ایشان در جلسه دوم ضمن اقرار نسبت به رابطه کاری و سفارش 10 هزار عدد کارت ادعای پرداخت آنرا بیان داشتند تا آنجاکه تعهد نمودند طرف 7روز صورتجلسه تسویه حساب فیمابین موکل و همچنین فاکتورهای سابق با موکل با انگیزه تقاوت فاکتورهای سابق با فاکتورهای موضوع دعوی و وجود امضای ایشان ذیل آن ارایه می نمایند که در نهایت به لحاظ عدم ارایه و استماع شهادت شهود دایر بر تحویل اجناس درنهایت خوانده محترم محکوم به پرداخت می گردند که متاسفانه خوانده محترم پس از معرفی وکیل بتاریخ 27/5/1397 و پس از صدور رای بتاریخ(22/5/1397) در نهایت از طریق ریاست شورای حل اختلاف مجدد پرونده را بجریان انداخته اند.
وکیل در تهران : پس از رسیدگی مجدد شعبه محترم از خوانده تقاضای ارایه فاکتور فی مابین خانم .......... و موکل را مورد درخواست قرارداده است که متاسفانه ایشان تاکنون نسبت به تعهد خویش به شورا در خصوص به ارایه چنین فاکتوری و ارایه تسویه حساب با موکل امتناع نموده اند و سوال مهم اینجاست که استمهال های متعدد خلاف قانونی همگی رعایت اصل بیطرفی میان طرفین دعوی را دچار خدشه شدید نموده است و تا چه مدت ان شعبه محترم بدنبال دادن مهلت به خوانده است؟
توضیح انکه ایشان مجدد نیز فاکتور فی مابین موکل با نامبرده را نیز ارایه ننموده است!
لایحه دفاعیه مطالبه وجه( بخش نخست)
ب- دفاعیات:
1- وکیل در تهران :فاکتورهای سابق مورد درخواست آن شعبه محترم، چنانچه در جلسه رسیدگی اشاره گردید، سابقا به لحاظ درخواست آن شعبه تقدیم گردیده بود و درخصوص موضوع استعلام از چاپخانه ........( مورد استناد خوانده محترم) به پیوست نامه رسمی مورد درخواست به پیوست تقدیم می گردد.
2- وکیل در تهران: طبق مدارک تقدیمی سابق خوانده ردیف یک مشاهده می گردد خانم .............. بعنوان پیمانکار ................ حتی یک فاکتور مربوط به سالهای گذشته علی رغم تعهد ایشان به لحاظ شباهت فاکتورهای سابق با ایشان با فاکتورهای موضوع پرونده ارایه نمی دهد که در این خصوص ضمن تقاضای بذل توجه در خصوص عدم تمکین دستور مقام قضایی راجع ارایه صورت تسویه حساب ایشان با موکل در کنار عدم ارایه هرگونه فاکتور میان ایشان و موکل، تقاضای خروج از اعداد دلایل نامبرده مورد تقاضاست.
لایحه دفاعیه مطالبه وجه ( بخش نخست)
3- وکیل در تهران: چنانچه مستحضرید خوانده محترم در جلسه نخستین با اعلام آنکه فاکتورهای میان موکل ایشان با نامبرده متفاوت است، ادعای جعل نسبت به فاکتورهای موکل داشته اند که آن شعبه محترم در مقام رسیدگی جهت ارایه ادله وفق ماده 219 قانون آیین دادرسی مدنی از ایشان درخواست ارایه فاکتورهای سابق می نمایند که ایشان علی رغم درخواست 3بار استمهال و بیش از 6ماه تا کنون از ارایه فاکتورهای مذکور طبق تعهدات 7روزه و 10 روزه امتناع نموده اند که تقاضای بذل توجه آن شعبه محترم و خروج از اعداد دلایل ایشان مورد استدعاست
لایحه دفاعیه مطالبه وجه ( بخش نخست)
4- اخیراً وکیل خوانده محترم ضمن عدول از ادعای جعل، اعلام تردید نسبت به اسناد موکل نموده اند.ریاست محترم ملاحظه می فرمایند که خوانده محترم صراحتاً اصالت اسناد موکل را مورد تایید قرار داده اند و در خصوص اظهار تردید نسبت به اسناد موکل، وفق ماده 228 قانون آیین دادرسی
مدنی که مقرر می دارد « پس از ادعاي جعليت سند، ترديد يا انكار نسبت به آن سند پذيرفته نمي‌شود، ولي چنانچه پس از ترديد يا انكار سند، ادعاي جعل شود،‌فقط به ادعاي جعل رسيدگي خواهد شد.» مشاهده می گردد اظهار تردید محکوم به رد است.
لایحه دفاعیه مطالبه وجه ( بخش نخست)
5- وکیل در تهران: تمامی فاکتورهای ارایه فاقد مصدق از سوی خانم رمضانی ، مشاهده می گردد هیچ یک مرتبط به شخص ایشان نبوده و نامبرده فاکتورهای متعلق به سال .......... و ............. ارایه نموده اند و همچنان از دستور مقام قضایی و تعهد خویش دایر بر ارایه فاکتورهای فی مابین موکل با ایشان در جهت روشنی این مهم که آیا فاکتورهای ارایه شده با فاکتورهای نامبرده تفاوت دارد و امضای شخص ایشان زیر آن فاکتورها بوده است امتناع نموده اند.
وکیل در تهران : ریاست محترم ملاحظه می فرمایند عدم ارایه فاکتورهای ادعایی ........... کذب محض است و ایشان از طریق همین فاکتورها و وفق استشهادیه بعمل امده دایر بر تحویل ، اجناس از جمله 10 هزار عدد کارت را در ابتدای سال 1396 دریافت نموده اند.
7- وکیل در تهران : خوانده محترم در حالی ادعای جعل نسبت به فاکتورهای موکل می نمایند که ملاحظه می گردد در ادامه ادعای پرداخت وجه آن سند و حتی فراتر از آنرا در تیرماه و مرداد ماده 1396 نموده است! ادعای خوانده بر پرداخت وجه موضوع فاکتور تا آنجا محل کذب می باشد که مجموع 10 هزار عدد فاکتور میزان چهار میلیون تومان باشد در حالیکه ایشان اعلام کرده اند ............ تومان بابت ان پرداخت کرده اند که بدیهی است این امر تابع موضوع ماده 228 قانون آیین دادرسی مدنی که مقرر می دارد « ... ‌درصورتي كه ادعاي جعل يا اظهار ترديد و انكار نسبت به سند شده باشد، ديگر ادعاي پرداخت وجه آن سند يا انجام هرنوع تعهدي نسبت به آن پذيرفته‌نمي‌شود و چنانچه نسبت به اصالت سند همراه با دعواي پرداخت وجه يا انجام تعهد، تعرض شود فقط به ادعاي پرداخت وجه يا انجام تعهد رسيدگي‌خواهد شد و تعرض به اصالت قابل رسيدگي نمي‌باشد.».
لایحه دفاعیه مطالبه وجه ( بخش نخست)
6-تمامی مستندات خوانده محترم در خصوص سفارش از چاپخانه .............. مشاهده می گردد:
اولاً همگی مستندات ادعایی ارایه شده، مربوط به ماه ها بعد از تاریخ سفارش و تحویل موضوع پرونده می باشد و خوانده با انگیزه انحراف ذهن قضایی بدنبال تلقی آنست که آنها را بعنوان سفارش موکل تلقی نماید. توضیح آنکه ایشان اشاره به مستنداتی بتاریخ 18/9/1396 و 9/8/1396 و 17/8/1396 و 13/9/1396 نموده اند که ملاحظه می گردد سفارش مذکور پس از 7ماه از سفارش و تحویل موکل حکایت دارد.
ثانیاً موضوع پرونده در خصوص سفارش و دریافت 10 هزار عدد کارت pvc می باشد و خوانده محترم در این خصوص اقرار نموده اند که 10 هزار عدد کارت از موکل سفارش نموده اند، در حالیکه طبق اسناد ارایه شده خوانده مشاهده می گردد مجموعاً هزار عدد است .

دفتر حقوقی موکل و سامانه مشاوره حقوقی « الو وکیل» ، از جمله ارایه دهندگان خدمات حقوقی تخصصی بشمار می آید که به شما کمک می کند مشکلات و مسائل حقوقی خود را در قالب « ارائه مشاوره حقوقی، خدمات آنلاین حقوقی، قبول وکالت و ارائه دانش حقوقی در موضوعات حقوقی» برطرف سازید.
با عنایت به پیچیده تر شدن موضوعات و مسایل حقوقی و بهره گیری طرفین دعوی از وکلای دادکستری و توجه به این مهم که تعیین سناریو و استراتژی دفاع،سهم بسزایی در پیشبرد و موفقیت در مطالبه حق دارد که در نتیجه ضرورت بهره گیری از وکلای توانمند ، مسلط ، امین و دلسوز را دوچندان می نماید ، در این راستا وکلای ما ضمن آنکه از زبده ترین و کارشته ترین حقوقدانان در شاخه های متعدد حقوقی همچون امور حقوقی، ملکی، خانوادگی،طلاق توافقی، کیفری، علایم تجاری، چک و... بشمار می آیند ، از حیث رعایت امانت و مصلحت موکلین، خود را مکلف به رعایت اخلاق حرفه ای و ارتباط مستمر با موکلین از شروع تا خاتمه پرونده می دانند و کارنامه موفق ما از حیث صدور آرای موفق از مراجع قضایی، اقرار و اذعان موکلین سابق و معرفی به اشخاص جدید، خود گواهی است بر آنچه ذکر گردید.
همچنین چنانچه مدنظر شما صرفاً بهره گیری از خدمات مشاوره حقوقی سریع توسط وکلای پایه یک دادگستری می باشد، می توانید از سامانه مشاوره حقوقی همراه دفتر حقوقی موکل که تحت عنوان « الو وکیل » اشتهار یافته و خدمات خویش را تحت این عنوان به هموطنان در سراسر جهان ارایه می گردد بهره مند گردید و تفاوت را احساس نمایید.
جهت انتخاب کوتاه ترین مسیر و راهکار پرونده خویش با ما در ارتباط باشید.
ما برای احقاق حقوق شما می جنگیم....

 

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید