علائم تجاری

کاهش حبس‌های کوتاه‌مدت با اجرای بخشنامه ساماندهی زندانیان دفتر حقوقی موکل

(1396/02/10) رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اجرای بخشنامه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری از شهریورماه سال گذشته تا کنون، تاکید کرد: دراین مدت تلاش شده است که از حبس‌های کوتاه مدت کاسته شود.

 

 

دکتر اصغر جهانگیر با اشاره به بخشنامه ساماندهی وضعیت زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، اظهارکرد: تلاش شده است با نگاه به کرامت انسانی افراد از حبس‌های کوتاه مدت کاسته شود.
وی با بیان اینکه کاهش جمعیت زندانیان به صورت منطقی موجب ارتقا کیفیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها و بازگشت توانمند افراد به زندگی شرافتمندانه خواهد بود، افزود: سازمان زندان‌ها در جهت بهبود وضعیت زندانیان در تمام موارد اقدام جدی داشته است.
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، ادامه داد: رویکرد اصلی دستگاه قضایی کاهش جمعیت کیفری و توسعه خدمات اصلاحی و تربیتی است که خوشبختانه در سال‌های گذشته اقدامات موثری نیز در این راستا انجام شده است که امیدواریم شاهد کاهش ورود زندانیان و جرایم در کشور باشیم.

  کاهش جمعیت زندانیان به طور جدی دنبال می‌شود

همچنین جهانگیر در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان‌زندان‌ها برای ارتقا و بهبود وضعیت زندانیان، اظهارکرد: مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان، ارتقای بهداشت زندان‌ها، امنیت زندان و آموزش زندانیان و توسعه حرفه‌آموزی آنها بوده است.
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: افرادی که همچنان بر بزهکاری پافشاری دارند و می‌خواهند محیط زندان را به محیطی ناامن تبدیل کنند، شناسایی شده و با آنها برخورد می‌شود و افرادی که آماده اصلاح و تربیت هستند نیز زمینه اصلاح آنها فراهم می‌شود.
جهانگیر در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه خانواده‌های زندانیان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، باید حمایت لازم از آنان انجام شود تا زمینه ورودشان به چرخه ناهنجاری‌های اجتماعی فراهم نشود که در این راستا سازمان زندان‌ها به منظور مقابله با این پدیده، کاهش جمعیت زندانیان را در دستور کار خود قرار داده است.
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور همچنین در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی این سازمان برای بهبود وضعیت زندانیان، اظهارکرد: نماز به عنوان یک فرهنگ انسان‌ساز در اولویت برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها قرار دارد همچنین در بخش کتاب نیز امروز فرهنگ کتابخوانی در زندان‌ها به یک عرف رایج تبدیل شده است.

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید