علائم تجاری

  • معرفی دعوی

    چک باید به صورت نقد و بدون وعده صادر شود. زیرا چک باید همانند اسکناس وسیله پرداخت نقدی باشد. بنابراین اگر به فرض مثال، امروز چکی برای تاریخ فردا یا هفته یا ماه یا سال آینده صادر شود، صادرکننده چك مجازات كيفري نخواهد شد، زیرا این چک حقوقی است. 

    صدور چک بدون وعده، بسیار کم پیش میاید و حتی بسیاری از چک‌هایی که صادرکنندگان آن توسط دادگاه به مجازات حبس محکوم می‌شوند، در واقع چک‌های وعده دار و حقوقی هستند اما دلیل تعیین مجازات در این موارد آن است که صادرکنندگان چک به عنوان متهم در دادسرا یا دادگاه قادر به اثبات این موضوع که چک به صورت وعده‌دار (مدت دار) صادر شده است نیستند.

    بیشتر مردم تصور می‌كنند، چكی كه حقوقی می‌شود از اعتبار افتاده و بی‌ارزش است در حالی كه این‌گونه نیست و در چك‌های حقوقی فقط صادركننده قابل تعقیب و مجازات كیفری نیست ولی میتوانند وجه چک را وصول نمایند و به حق خود برسند.

    زمانیکه دارنده چك یا كسی كه چك به نام او پشت‌ نویسی شده است، متوجه شود كه در حساب صاحب چك، پولی وجود ندارد كه به او بپردازند، ابتدا باید، چك را برگشت بزند و پس از آن یك گواهی عدم پرداخت كه شامل مشخصات چك و صادركننده آن و علت پرداخت نشدن چك است را به همراه مهر و امضا از بانك دریافت كند تا بتواند مراحل بعدی شكایت را ضمن مراجعه به وکیل انجام دهد.

  • روند اجرای پرونده

     شما نیاز به وقت مشاوره حضوری با وکیل متخصص در امور دعاوی ملکی و قراردادها دارید. (برای دریافت وقت با دفتر تماس حاصل فرمائید)
    پس از گرفتن وقت حضوری با وکیل، جزئیات پرونده را برای وکیل شرح داده و چنانچه مدارکی برای اثبات ادعای خود و یا دفاع از خود دارید به وکیل تحویل داده و وکالتنامه وکیل را امضاء می کنید.
    در این مرحله وکیل با تنظیم شکوائیه مراحل قانونی مطالبه وجه چک، سفته... را پیگیری می کند.

  • مدارک مورد نیاز

    مدارک شناسایی:

    • قبیل شناسنامه
    • کارت ملی

    ارائه اصل چک و در صورت برگشت زدن گواهی عدم پرداخت به همراه مشخصات صادر کننده چک (در صورت امکان)

    ارائه اصل سفته و در صورت واخواست آن ارائه واخواست نامه

  • آرای دادگاه ها

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید