لایحه ایراد امر مختومه

لایحه ایراد امر مختومه

ریاست محترم شعبه ........ دادگاه حقوقی تهران 

باسلام
احتراماً در خصوص پرونده تحت کلاسه بایگانی ............... مطروحه در آن شعبه محترم بدین وسیله به وکالت از خواندگان مطالب ذیل جهت تنویر ذهن آن مقام محترم به استحضار آن مقام محترم می رساند :

ایرادات شکلی:
الف- ایراد اعتبار امر مختومه:
1- با تدقیق نسبت به دادخواست تقدیمی خواهان مشاهده می گردد، وکیل ایشان با انگیزه انحراف ذهن قضایی به آرای بدوی صادره از شعبات .......... دادگاه حقوقی ........... تهران و شعبه ........... دادگاه تجدیدنظر تهران (پیوست1) هیپگونه اشاره ای نمی نماید و مراتب در حالیست که موکل ایشان پس از 3سال از انعقاد مبایعنامه، مبادرت به طرح دعوی بمدت 2سال با همین خواسته و با همین کیفیت دلایل و استشهادیه ابرازی بشرح ذیل می نماید که در نهایت منتج به صدور حکم قطعی دایر بر بطلان دعوی گردیده است.
2- ریاست محترم دادگاه مستحضر هستند که قانونگذار بموجب بند 6 ماده 84 قانون آیین دادرسی مدنی مقرر نموده است « دعواي طرح شده سابقا" بين همان اشخاص يا اشخاصي كه اصحاب دعوا قائم مقام آنان هستند، رسيدگي شده نسبت به آن حكم قطعي صادر‌شده باشد.»
وکیل در تهران: فلذا وفق ماده مذکور چنانچه سابقا دعوی مطرح شده باشد که منتج به صدور حکم شده باشد و سپس دعوی لاحقی از حیث وحدت اصحاب و وحدت موضوع و سبب مشابه مطرح گردد، قانونگذاز استماع دعوی مجدد را جایز ندانسته و ضمانت اجرای آنرا مستند به قانون آیین دادرسی مدنی صدور قرار رد دعوی دانسته است که تقاضای صدور تصمیم مقتضی مورد استدعاست.
3- با مقایسه دو دعوی بشرح مارالذکر مشاهده می گردد دعاوی مذکور از حیث شرایط 3گانه مدنظر قانونی بشرح ذیل یکسان هستنند

دعوی فعلی :
خواسته : مطالبه ثمن بمیزان متراژ محاسبه نشده ناشی از عدم قرار گیری ملک در طرح شهرداری
اصحاب دعوی: آقای .......... بطرفیت ......................
موضوع دعوا : ملک ابتیاعی موکل بموجب مبایعنامه مورخ 10/3/1392
سبب دعوی : مطالبه ثمن ناشی از قرار گیری در طرح شهرداری
در خصوص خواسته مطروحه خویش اشاره ای نمی نمایند

دعوی سابق:
خواسته: مطالبه مابه التفاوت ثمن ( مطالبه ثمن) ناشی از عدم قرار گیری ملک در طرح شهرداری در مقایسه با قرارگیری ملک در طرح شهرداری ( بمیزان متراژ ادعایی)
اصحاب دعوی: آقای ................. بطرفیت ....................
موضوع دعوا : ملک ابتیاعی موکل بموجب مبایعنامه مورخ 10/3/1392
سبب دعوی : مطالبه ثمن ناشی از قرار گیری در طرح شهرداری

ریاست محترم دادگاه چنانچه مطابق دادخواست سابق (پیوست 2) و دادخواست فعلی ملاحظه می گردد خواهان محترم اساس ادعای هر دو دعوی خویش را این امر قرار می دهد که موکل با اعلام انکه ملک بمیزان ............ متر مربع در طرح شهرداری واقع گردیده است در حالیکه بمیزان ........... متر مربع در طرح می باشد و در نتیجه از پرداخت ثمن امتناع نموده است که شعبه محترم مشاهده طرح دعاوی یکسان در دو زمان مختلف می باشند.
دکتر علی رفیعی
وکیل خواندگان(آقایان.....)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- دفتر حقوقی موکل و سامانه مشاوره حقوقی « الو وکیل» ، از جمله ارایه دهندگان خدمات حقوقی تخصصی بشمار می آید که به شما کمک می کند مشکلات و مسائل حقوقی خود را در قالب « ارائه مشاوره حقوقی، خدمات آنلاین حقوقی، قبول وکالت و ارائه دانش حقوقی در موضوعات حقوقی» برطرف سازید.
- با عنایت به پیچیده تر شدن موضوعات و مسایل حقوقی و بهره گیری طرفین دعوی از وکلای دادکستری و توجه به این مهم که تعیین سناریو و استراتژی دفاع،سهم بسزایی در پیشبرد و موفقیت در مطالبه حق دارد که در نتیجه ضرورت بهره گیری از وکلای توانمند ، مسلط ، امین و دلسوز را دوچندان می نماید ، در این راستا وکلای ما ضمن آنکه از زبده ترین و کارشته ترین حقوقدانان در شاخه های متعدد حقوقی همچون امور حقوقی، ملکی، خانوادگی،طلاق توافقی، کیفری، علایم تجاری، چک و... بشمار می آیند ، از حیث رعایت امانت و مصلحت موکلین، خود را مکلف به رعایت اخلاق حرفه ای و ارتباط مستمر با موکلین از شروع تا خاتمه پرونده می دانند و کارنامه موفق ما از حیث صدور آرای موفق از مراجع قضایی، اقرار و اذعان موکلین سابق و معرفی به اشخاص جدید، خود گواهی است بر آنچه ذکر گردید.
- همچنین چنانچه مدنظر شما صرفاً بهره گیری از خدمات مشاوره حقوقی سریع توسط وکلای پایه یک دادگستری می باشد، می توانید از سامانه مشاوره حقوقی همراه دفتر حقوقی موکل که تحت عنوان « الو وکیل » اشتهار یافته و خدمات خویش را تحت این عنوان به هموطنان در سراسر جهان ارایه می گردد بهره مند گردید و تفاوت را احساس نمایید.
- جهت انتخاب کوتاه ترین مسیر و راهکار پرونده خویش با ما در ارتباط باشید.
- ما برای احقاق حقوق شما می جنگیم....
 

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید