لایحه رد اعسار مهریه

ریاست محترم شعبه ....... دادگاه خانواده ...... تهران
باسلام
دفتر حقوقی موکل : احتراماً در خصوص پرونده تحت کلاسه بایگانی ................ مطروحه در آن شعبه محترم که وقت جلسه رسیدگی آن بتاریخ........... ساعت ..... تعیین گردیده است، بدین وسیله اینجانب به وکالت از خوانده( خانم..............)، دفاعیات بشرح ذیل به استحضار می رساند:

 

 لایحه رد اعسار مهریه

1-دادنامه کیفری محکومیت زوج به ضرب و جرح عمدی، توهین و تهدید
الو وکیل : در بدو امر توجه دادگاه محترم به دادنامه کیفری بشماره..............مورخ15/10/97 شعبه ........... دادگاه کیفری 2 مشهد با موضوعیت محکومیت خواهان به ضرب و جرح عمدی، تهدید و توهین و در نتیجه ایذاء موکل جلب می نمایم که مطابق آن مشاهده می گردد امنیت جانی و روانی جهت تمکین موکل از ایشان سلب گردیده است.
2-محکومیت غیابی موکل به صدور حکم به تجویز ازدواج مجدد:
وکیل در تهران: ریاست محترم دادگاه مستحضر باشند که موکل به لحاظ اعلام مدیونیت رسمی زوج بشرح سند نکاحیه، طرح دعوی مطالبه 80 عد سکه بابت مهریه مطرح می نماید که با طرح در آن شعبه محترم، نامبرده با انگیزه تداوم و اصرار بر ایذاء جسمی و روانی موکل و مشقت شدید نامبرده در زندگی مشترک، مبادرت به تسلیم دادخواست تجویز ازدواج مجدد به لحاظ تمکن مالی می نماید که بنحو غیابی به لحاظ حضور موکل در شهر تهران، از طریق دادگستری ............ موفق به دریافت حکم غیابی مبنی بر تحصیل ازدواج مجدد می نماید.
3- نکته حایز اهمیت در خصوص دادخواست تقدیمی ازدواج مجدد، علم شخص زوج( محکوم علیه)، در خصوص وجود بدهی مسلم و رسمی در حق موکل اینجانب می باشد که نامبرده علی رغم علم به مدیونیت نسبت به موکل و تمکن مالی در اداره دو زندکی در این خصوص مبادرت به طرح چنین خواسته ای داشته اند.
وکیل خانوادگی : بر این مبنا شخص زوج آنچنانچه در دادنامه تجویز ازدواج مجدد حکایت دارد، اقرار و اذعان می دارد که از تمکن مالی برخوردار است که بدیهی است صرفنظر از انگیزه فریب مقام قضایی و ایذاء موکل، همانا دعوی فعلی اعسار، بمنزله قاعده« ممنوعیت انکار پس از اقرار »تلقی می گردد.
وکیل اعسار : بعبارت دیگر با عنایت به صورت مالی ارایه شده از سوی نامبرده که حکایت از این دارد که نامبرده صرفاً واجد 300 هزار تومان موجودی است و در کنار ان اقرار و اذعان زوج دایر بر تکمن اداره دو زندگی با تهیه منزل مستقل می باشد، هویدا از از این مهم است که نامبرده با انگیزه انحراف ذهن و فریب مقام قضایی است و اظهارات ایشان و شهود نامبرده کذب محض است.
4-صورت اموال:
وکیل حقوقی : طبق صورت اموال ارایه شده، گویای این مهم است که نامبرده صرفاً 3 شماره حساب بانکی با موجودیت 300 هزار تومان عنوان نموده است
اولاً نامبرده با انگیزه انحراف ذهن قضایی، از لیست دارایی خویش در بانک ملت، موسسه میزان و بانک قوامین امتناع نموده است و سوال حایز اهمیت آنست که انگیزه ایشان از عدم اعلام حسابهای خویش در این 3 بانک چیست؟
ثانیاً نامبرده واجد ماشین مدل MVM 350 می باشد بنحوی که در تمامی ساعات شبانه روز تحت تصرف نامبرده می باشد که در جهت اضرار به موکل بنام مادر خویش خانم ............. نموده است.
ثالثاً نامبرده دارای دو منزل مسکونی با متراژ 300 متر و کوچکتر در محله آبادگران شهرستان ............. می باشد می باشد که طبق پیگیری بعمل آمده ظرف یک الی دوسال پیش به مادر خود انتقال داده است که تقاضای استعلام موردتقاضاست.

لایحه رد اعصار
رابعاً با عنایت بر انکه در مغازه مذکور دستگاه پوز وجود دارد، تقاضای استعلام در خصوص مبداً حساب و گردش مالی نامبرده مورد استدعاست.
5-شغل خواهان
خواهان در حالی خود را کارگر مغازه معرفی می نماید که طبق بررسی های بعمل امده مشاهده می گردد اساساً نامبرده ضمن اشتغال فعالیت 13 ساله، واجد گواهی کسب از صنف لوازم خانگی می باشد که جواز کسب نامبرده در دیوار مغازه ایشان الصاق گردیده است که جهت تایید مراتب تقاضای
استعلام آن دادگاه محترم از اتحادیه اصناف لوازم خانگی ............. و همچنین اداره دارایی در خصوص تشکیل پرونده مالیاتی مورد استدعاست.همچنین کلیه فاکتورهای اقلام فروشی به امضای شخص نامبرده صورت می پذیرد و چگونه ممکن است شخصی که هم گواهی کسبی و صلاحیت امضای فاکتور را دارد، از وی تلقی شاگردی نمود؟ً!
توضیح انکه مطابق آئین نامه اجرائی تبصره 1 ماده 12 قانون نظام صنفی (آيين‏ نامه اجرايي نحوه صدور و تمدید پروانه کسب) و بشرح ماده 3 آن از جمله شرایط اخذ پروانه « ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی ویا عادی ویا مبایعه نامه» عنوان شده است.
6- استشهادیه:
طبق استشهادیه تقدیمی خواهان محترم مشاهده می گردد، استشهادیه مذکور شرایط شهود بشرح مواد 8 و 9 قانون اجرای محکومیت مالی و ماده 506 قانون آیین دادرسی مدنی را فاقد می باشد که وفق رویه قضایی از مصادیق رد دعوی اعسار بشمار می آید. توضیح آنکه وفق ماده 8 در خصوص ضرورت اعلام منشا اطلاعات شاهدین، بموجب 9 قانون اخیر الذکر که مقرر می دارد« شاهد بايد علاوه بر هويت، شغل، ميزان درآمد و نحوه قانوني امرار معاش مدعي اعسار، به اين امر تصريح كند كه با مديون به مدتي كه بتواند نسبت به وضعيت معيشت وي اطلاع كافي داشته باشد، معاشرت داشته و او افزون بر مستثنيات دين هيچ مال قابل دسترسي ندارد كه بتواند به وسيله آن دين خود را بپردازد.»، علاوه بر اعلام میزان درآمد شخص معسر، تعیین مدت زمانی که گویای منشاء اطلاعات بوده باشد را از ضروریات اظهارات شهود دانسته شده است که این مهم مرعی نگردیده است که به لحاظ عدم رعایت طرح صحیح دعوی اعسار نگردیده است.
در این خصوص به پیوست دادنامه قطعی صادره از شعبه 61 دادگاه تجدیدنظراستان تقدیم می گردد که بموجب آن « چنانچه شهادت‌نامه دعوای اعسار از هزینه دادرسی، تصریح و دلالتی بر نحوه امرار معاش و میزان درآمد مدعی اعسار و منشأ اطلاعات شهود نداشته باشد قرار رد دعوی صادر می‌گردد.»، فلذا میزان درامد و منشا اطلاعات شهود در زمره مراتب آمرانه تلقی گردیده که در استشهادیه تقدیمی خواهان مرعی نگردیده است.
نتیجه گیری:
با عنایت به مراتب فوق الذکر و به لحاظ اقرار شخص زوج دایر بر تمکن کامل نسبت به پرداخت دیون خویش و تهیه منازل مستقل مسکونی و همچنین تهیه مخارج از سوی ایشان مشاهده می گردد دعوی فعلی اعسار و اعلام انکه صرفاً 300 هزار تومان ابنباشته مالی ندارد، کذب محض و با انگیزه فریب مقام قضایی و اطاله دادرسی است.همچنین استشهادیه بعمل آمده و لیست اموال همگی شرایط قانونی بشرح مواد 8 و 9 قانون اجرای محکومیت های مالی را مرعی ننموده است و از مصادیق رد دعوی اعسار تلقی و مورد استدعاست.
دکتر علی رفیعی
وکیل خانم...............

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید