علائم تجاری

بخشش جریمه دیرکرد جرایم رانندگی|دفتر حقوقی موکل

(1396/02/23) رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از بخشش جریمه دیرکرد جرایم رانندگی خبر داد.

 

سردار تقی مهری در نشست خبری روز گذشته درباره بخشش جریمه دیرکرد جرایم راهنمایی و رانندگی اظهارکرد: برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی اضافه جریمه کلیه جرایم رانندگی که تا پایان سال۹۵ اعمال شده، بخشیده شده است. وی با بیان اینکه این قانون هم‌اکنون اجرایی شده است، گفت: خواهش من از هموطنان این است که برای پرداخت جریمه رانندگی خود حتما صورت وضعیت جدید را دریافت کرده و سپس نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. به گفته سردار مهری، تا پایان آذرماه برای بهره‌مندی از این مصوبه زمان وجود دارد.

  افزایش ۳۶درصدی شماره‌گذاری خودروهای نوشماره

رییس پلیس راهور ناجا از افزایش ۳۶درصدی شماره‌گذاری خودروهای نوشماره در سال۹۵ نسبت به سال۹۴ خبر داد و افزود: تعداد خودروهای وارداتی شماره‌گذازی شده نیز در این مدت از ۶۷هزار دستگاه به ۸۶هزار دستگاه رسیده و حدود ۲۶درصد افزایش یافته است. سردار مهری ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و ۶۲۵هزار گواهینامه جدید صادر شده و درمورد ۳میلیون خودروی فرسوده اعمال قانون شده است. وی همچنین از اضافه شدن بیش از دو میلیون وسیله نقلیه نوشماره به چرخه ترافیکی در سال گذشته خبر داد و گفت: درسال ٩٥، ٦٥٤ نفر کمتر از سال ٩٤ جان خود را در حوادث ترافیکی از دست دادند و این در حالی است که همانطور که گفتم بیش از دو میلیون وسیله نقلیه نوشماره به چرخه ترافیکی در سال گذشته اضافه شده است. رییس پلیس راهور ناجا این آمار را نشان‌دهنده تلاش تمام دستگاه‌ها و رعایت مقررات توسط رانندگان دانست.
مهری ٢٤درصد تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته را مربوط به‌موتورسواران و ٢٢درصد را نیز مربوط به عابران پیاده اعلام کرد و افزود: ٥١درصد کشته‌‎شدگان بین ٢١ تا ۵۰سال سن داشتند. همچنین ٢٢درصد کشته شدگان نیز زن بودند.
به گفته وی، ۷۲درصد از جان باختگان حوادث رانندگی در سال گذشته در معابر برون شهری و ۲۸درصد نیز در معابر درون شهری جان خود را از دست داده‌اند. ۵۱درصد افراد در صحنه تصادف جان خود را از دست داده و ۴۹درصد در مراحل اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی فوت کردند . رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اجرای طرح نوروزی۹۶ اضافه کرد: در نوروز امسال هم نسبت به نوروز٩٥ آمار جانباختگان حوادث ترافیکی ۱۰درصد کاهش داشت.

ابلاغ طرح‌های ترافیکی ویژه انتخابات

سردار مهری با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر نیز گفت: طرح‌های ترافیکی ویژه انتخابات به استان‌ها ابلاغ شده و امیدواریم با این طرح‌ها همه با امنیت و آرامش کامل در انتخابات شرکت کنند.
 

 

برخورد پلیس با پلاک‌های مخدوش

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برخورد پلیس با پلاک‌های مخدوش تصریح کرد: برابر قانون مخدوش کردن پلاک جرم بوده و با آن برخورد خواهد شد. ضمن اینکه ممکن است این مخدوش کردن پلاک سبب جریمه شدن خودرویی دیگر شود که به همین دلیل پلیس با این جرم بدون اغماض برخورد کرده و علاوه بر جریمه رانندگی مجازات قضایی نیز دارد.

اعمال محدودیت جدید برای نوگواهینامه‌ها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره محدودیت‌هایی که برای راننده‌های نوگواهینامه در قانون پیش بینی شده خاطر نشان کرد: این محدودیت در نیمه نخست امسال اجرایی خواهد شد و جزییات آن نیز پیشتر اطلاع‌رسانی شده بود. سردار مهری در پاسخ به سوالی درباره اخذ گواهینامه بدون تعیین تکلیف سربازی افزود: برابر ماده۵۴ بیمه شخص ثالث و ماده۵۸ قانون وظیفه عمومی این مصوبه مجلس امکان اجرا شدن ندارد چراکه این موارد با یکدیگر در تناقض هستند به همین دلیل ما از مجلس می‌خواهیم که این موضوع را مرتفع کند و پلیس نیز پیگیر این قضیه است.
ضمن اینکه با اجرای طرح جریمه ریالی سربازی برای افراد دارای حداقل هشت سال غیبت بسیاری از مشمولان غایب می‌توانند از این طریق گواهینامه خود را دریافت کنند.

 
 

مطالب مرتبط:

 

 

چگونه می‌توان به قبوض جرائم رانندگی اعتراض کرد؟|دفتر حقوقی موکل

پرداخت خسارت بدون کروکی به 7 میلیون تومان رسید| دفتر حقوقی موکل

با مشکل بی اعتنایی به «لطفا پارک نکنید» چه باید کرد؟|دفتر حقوقی موکل

اسناد معاملات ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی به عنوان ملاک قانونی تشخیص مالکیت خودرو اعلام شد| دفتر حقوقی موکل

عاقبت بی احتیاطی در رانندگی | دفتر حقوقی موکل

پارک کنید، پنچر می‌شود|دفتر حقوقی موکل

محدودیت‌های تازه برای صاحبان گواهینامه‌های جدید | دفتر حقوقی موکل

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید