علائم تجاری

هر آنچه در خصوص وکالت درطلاق بایستی بدانید...

دفتر حقوقی موکل : در زندگی زناشویی ممکن است یکسری مشکلات و مسایلی پیش اید که ادامه زندگی را برای مرد یا زن با مشکل روبرو سازد. همین مسایل ممکن است باعث شود که مرد یا زن تصمیم به طلاق و جدایی بگیرند. در صورتی که مرد خواستارباشد می تواند با پرداخت تمام حقوق زن، او را طلاق دهد. چون طبق قانون و شرع طلاق به دست مرد است و می تواند هر زمان که بخواهد زن را طلاق دهد.

پیشنهادی : طلاق غیابی

تحت چه شرایطی زن می تواند درخواست طلاق دهد؟
وکیل طلاق : اگر زن خواستار طلاق باشد نمی تواند دعوای طلاق اقامه کند مگر در سه مورد:
1-به استناد قانون مدنی زن در صورتی که در موقعیت عسروحرج باشد می تواند با اثبات عسروحرج خود در دادگاه، درخواست طلاق و صدور حکم طلاق کند.
منظور ازعسروحرج یعنی؛ رفتار یا اقدامی از طرف مرد صورت گیرد که زن را در سختی و مشقت قراردهد و ادامه زندگی را برای او دشوار سازد. موارد عسروحرج می تواند متعدد باشد و تشخیص این موضوع با دادگاه خواهد بود.
2- همچنین زن در صورتی که بتواند ثابت کند که شروط ضمن عقد نکاح، محقق شده است می تواند تقاضای طلاق را مطرح کند.
منظور از شروط ضمن عقد شروط 12 گانه ای است که در سند ازدواج ذکر شده است و مرد در روز جاری شده عقد ان شروط را امضا نموده است. مثلا دریکی از شروط بیان شده است که در صورتی که مرد به مدت 6 ماه نفقه پرداخت نکند، یا درصورتی که مرد به 5 سال حبس محکوم شود و حکم در حال اجرا باشد زن می تواند اقدام به طلاق کند.
3-اگر زن از طرف مرد وکالت بدون قید و شرط درطلاق داشته باشد می تواند به موجب ان وکالت، دعوای طلاق را مطرح کند.
منظور از وکالت در طلاق چیست؟
الو وکیل : منظور از وکالت در طلاق؛ یعنی مرد به زن وکالت می دهد تا هر زمان که خواست از دادگاه تقاضای طلاق کرده و خود را مطلقه نماید ونیازی نیست تا زن عسروحرج یا شرطی را ثابت کند. در واقع طلاق حق مرد است ومرد می تواند خود شخصا این حق را اعمال کرده و زن را طلاق دهد یا اینکه به زن وکالت دهد تا زن به وکالت از مرد هر زمان که خواست خود را طلاق دهد.
البته اعطای وکالت در طلاق از طرف مرد به این معنی نیست که مرد دیگر حق طلاق نداشته و نمی تواند زن را طلاق دهد.
تشریفات طلاق از سوی زوجه برمبنای وکالت به چه نحو است؟
در صورتی که زن از طرف مرد وکالت در طلاق داشته باشد با تقدیم دادخواست طلاق از طریق دفاتر خدمات قضایی و ارجاع به دادگاه خانواده دادگاه حکم به طلاق خواهد داد وعلی رغم طلاق توسط زن نصف دارایی مرد و اجرت المثل و مهریه و سایر حقوق قانونی به زن تعلق خواهد گرفت.

 

همه چیز را در خصوص طلاق بدانيد|دفتر حقوقی موکل

اقسام وکالت در طلاق چست ؟
وکالت در طلاق ممکن است به دو صورت داده شده باشد. گاهی مرد در ضمن خود سند نکاح به زن وکالت در طلاق می دهد. این امر ممکن است یا هم زمان با اجرای صیغه طلاق درسند نکاح نوشته شود و یا اینکه بعد از جاری شدن عقد نکاح، زوجین به دفتر ازدواج مراجعه کرده و چنین شرطی را در سند ازدواج اضافه کنند. از انجایی که عقد نکاح عقد دایمی محسوب می شود وکالت در طلاقی هم که در ضمن ان داده می شود، لازم می شود. یعنی مرد نمی تواند زن را از وکالت عزل کند.
گاهی ممکن است در ضمن عقود دیگری غیر از نکاح چنین وکالتی به زن داده شده باشد. مثلا درعقد بیع که عقدی لازم است زن در ضمن اینکه مالی را به مرد می فروشد و یا مالی را از او خریداری میکند، شرط می کند که از طرف مرد وکیل در طلاق باشد و بتواند هر زمان که خواست خود را مطلقه نماید. پس اگر وکالت در طلاق درعقود لازم داده شده باشد مرد حق عزل زن را ندارد ولی اگر در ضمن عقود جایز وکالت داده شده باشد مرد هر زمان می تواند زن را عزل کند که در این صورت زن دیگر حق طلاق نخواهد داشت. مثلا ممکن است زوجین به یکی از دفاتر اسناد مراجعه نمایند و مرد حاضر شود در قبال بخشش مهریه وکالت در طلاق را به زن اعطا نماید. چون چنین عقدی جایز است مرد هر زمان بخواهد زن را عزل کند مگر اینکه در ضمن ان عقد بیان شود وکالت در ضمن عقد خارج لازم اعطا شد. در این صورت دیگر مرد حق عزل نخواهد داشت ولی برخی از قضات همچنان چنین عقدی را جایز می دانند چون عقد خارج لازم را که معلوم نیست چه عقدی بوده است را معتبر نمی دانند .
در این خصوص پیشنهاد می گردد به لحاظ پیچیدگی مباحث وکالت در طلاق، از وکلای دادگستری مشورت گیرید.

در این خصوص میتوانید مقالات زیر را مطالعه نمایی.

جزییات نحوه ثبت دادخواست‌های طلاق توافقی در استان تهران |دفتر حقوقی موکل

طلاق توافقی چه تفاوتی با انواع طلاق دیگر دارد؟| دفتر حقوقی موکل

نویسنده: دکتر علی رفیعی- وکیل امور خانوادگی
- - - - - - -- - - - - - - - - - - -- - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - -
- دفتر حقوقی موکل و سامانه مشاوره حقوقی « الو وکیل» ، از جمله ارایه دهندگان خدمات حقوقی تخصصی بشمار می آید که به شما کمک می کند مشکلات و مسائل حقوقی خود را در قالب « ارائه مشاوره حقوقی، خدمات آنلاین حقوقی، قبول وکالت و ارائه دانش حقوقی در موضوعات حقوقی» برطرف سازید.
- با عنایت به پیچیده تر شدن موضوعات و مسایل حقوقی و بهره گیری طرفین دعوی از وکلای دادکستری و توجه به این مهم که تعیین سناریو و استراتژی دفاع،سهم بسزایی در پیشبرد و موفقیت در مطالبه حق دارد که در نتیجه ضرورت بهره گیری از وکلای توانمند ، مسلط ، امین و دلسوز را دوچندان می نماید ، در این راستا وکلای ما ضمن آنکه از زبده ترین و کارشته ترین حقوقدانان در شاخه های متعدد حقوقی همچون امور حقوقی، ملکی، خانوادگی،طلاق توافقی، کیفری، علایم تجاری، چک و... بشمار می آیند ، از حیث رعایت امانت و مصلحت موکلین، خود را مکلف به رعایت اخلاق حرفه ای و ارتباط مستمر با موکلین از شروع تا خاتمه پرونده می دانند و کارنامه موفق ما از حیث صدور آرای موفق از مراجع قضایی، اقرار و اذعان موکلین سابق و معرفی به اشخاص جدید، خود گواهی است بر آنچه ذکر گردید.
- همچنین چنانچه مدنظر شما صرفاً بهره گیری از خدمات مشاوره حقوقی سریع توسط وکلای پایه یک دادگستری می باشد، می توانید از سامانه مشاوره حقوقی همراه دفتر حقوقی موکل که تحت عنوان « الو وکیل » اشتهار یافته و خدمات خویش را تحت این عنوان به هموطنان در سراسر جهان ارایه می گردد بهره مند گردید و تفاوت را احساس نمایید.
- جهت انتخاب کوتاه ترین مسیر و راهکار پرونده خویش با ما در ارتباط باشید.
- ما برای احقاق حقوق شما می جنگیم....

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید