علائم تجاری

۱۰ توصیه برای در امان ماندن از کلاهبرداری اینترنتی|دفتر حقوقی موکل

پلیس فتای تهران به دنبال افزایش استفاده از فضای مجازی و کلاهبرداری های اینترنتی از شهروندان خواست تا با رعایت ۱۰ توصیه از مورد کلاهبرداری قرار گرفتن خود جلوگیری کنند.

 

پلیس فتای پایتخت به منظور پیشگیری از وقوع جرم کلاهبرداری اینترنتی، رعایت موارد زیر را توصیه می کند:

۱- در خصوص داد و ستدهای فضای مجازی مخصوصا آگهی هایی که مشکوک هستند از پرداخت هرگونه وجه به صورت کارت به کارت ممانعت شود.

۲- از باز کردن هر گونه لینک های مشکوک که معمولا تلفیقی از اعداد و حروف هستند، خودداری شود.

۳- در هنگام خرید از فروشگاه های آنلاین حتما از اهراز هویت افراد فروشنده اطمینان حاصل کنید.

۴- برای واریز پول به حساب اشخاص نیازی به ارائه اطلاعات بیش از شماره کارت یا حساب نیستند.

۵- برای جلوگیری ازحمله باج افزار ها همیشه آنتی ویروس خود را به روز کرده و از نسخه های پشتیبان اصلی حافظه های ابری (cloud storage) استفاده کنید.

۶- صحت و سقم پیامک های دریافتی در خصوص برنده شدن در قرعه کشی شرکت ها و موسسات از طریق سایت معتبر آنها و یا شماره تماس موسسات بررسی شود در ضمن جهت واریز وجه نیازی به رمز اینترنتی حساب نیست.

۷- افراد سودجو با ارسال پیامک در خصوص برنده شدن شما در قرعه کشی، اقدام به دریافت وجه جهت ارسال جایزه می کنند که پس از دریافت وجه یا هیچ جنس و کالایی برای قربانی ارسال نمی شود و یا در صورت ارسال، کالایی که ارزشی کمتر از مبلغ واریزی دارد به قربانی تحویل داده میشود.

۸- جهت ارتباط با شرکت های داخلی و خارجی و مبادلات مالی از طریق ایمیل حتما ایمیل توسط کاربر وارد شود و از reply خودداری شود ( جهت ارسال فاکتور و دریافت شماره حساب از طریق ایمیل) همچنین صحت شماره حساب اعلامی از طریق تماس تلفنی و فکس نیز بررسی شود.

۹- در برخورد با پیامک های دریافتی در خصوص برنده شدن در قرعه کشی هیچگونه مشخصات حساب بانکی مانند رمز اینترنتی، تاریخ انقضا، CVV۲ و ... ارسال نشود.

۱۰- در تالارهای گفتگو به دلیل مشخص نبودن هویت اصلی کاربران حتی المقدور اقدام به معامله نکنید. در موارد بسیاری افراد پس از واریز وجه، کالایی دریافت نمی کنند و تنها به شماره کارتی که مبلغ مورد نظر را به آن واریز کرده اند جهت پیگیری و شکایت دلخوش هستند، در صورتی که سودجویان اکثرا از کارت هایی که به نام فرد دیگریست(کارت های سرقتی، حساب های جعلی و ...) استفاده می کنند.

منبع

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید