علائم تجاری

مدارک مورد نیاز برای ثبت اختراع|دفتر حقوقی موکل|وکیل اختراع

مدارک مورد نیاز برای ثبت اختراع

برای خرید و فروش یک ملک یا خانه، پیدا کردن یک مشتری یا طرف حساب مناسب نخستین و مهم‌ترین قدم است؛ فرد خوش‌اعتباری که بتوان به او اعتماد کرد و ملکی را با قیمت مناسب از او خرید و یا برای فروش یک ملک روی آن حساب کرد.

 

 

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری در سراسر ایران

 

فرآیند ثبت اختراع در ایران

 

زمانی که ایده ای به ذهن شخص می رسد، باید فرآیند ثبت اختراع را برای تبدیل ایده به دارایی فکری سپری کند. پس از این که یک ایده برای برطرف کردن مشکلی در صنعت به ذهن شخص می رسد در اولین اقدام باید سابقه افشاء آن ایده را بررسی کند. این بررسی به این معنا نیست که در سایت های تولید کننده محصول به دنبال کالای تولید شده بگردد. جستجو ابتدا باید از سایت های اداره ثبت اختراعات آغاز شود.

 برای مشاوره با وکیل ثبت اختراع با ما تماس حاصل فرمایید

اداره ثبت اختراع ایران، امکان جستجو در اختراعات را فراهم کرده است که برای شروع می توان در این سایت راه حل های قبلی ارائه شده برای مشکل مورد نظر را بررسی کرد. چنانچه به راه حل مشابه ی برخورد کردید، جزئیات پرونده را دانلود و بررسی کنید چرا که امکان دارد روش برطرف کردن مشکل با روش شما متفاوت باشد که در این صورت روش شما نیز قابل ثبت است.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت اختراع

پس از اطمینان از جدید بودن اختراع، تحقیقات خود را در پرورش ایده اولیه ادامه دهید و طرح پخته تری را آماده کنید. سپس باید مدارک ثبت اختراع را بر اساس استاندارد های اداره ثبت آماده کنید. عدم انجام صحیح این مرحله، حتی در صورت دریافت گواهی ثبت می تواند حمایت کامل از اختراع شما را به همراه نداشته باشد. همچنین روند ثبت را به درازا خواهد کشاند. توصیه می شود در تهیه مدارک ثبت اختراع از یک کارشناس این امر کمک بگیرید.

 

 

 

ثبت اظهارنامه اختراع

 

ثبت اظهارنامه اختراع در سایت اداره ثبت مرحله بعدی این فرآیند می باشد. پس از دریافت شماره و تاریخ اظهارنامه می توانید با اطمینان بیشتری اطلاعات اختراع خود را (در صورت نیاز) در اختیار دیگران قرار دهید. البته بهتر است این کار را در مواقع غیر ضروری تا دریافت گواهی ثبت اختراع انجام ندهید. به این نکته توجه داشته باشید که قبل از دریافت شماره و تاریخ اظهارنامه هیچ گونه افشاء عمومی از قبیل مقاله، حضور در نمایشگاه، فروش محصول و … نباید داشته باشید.

 

 

بررسی اختراع توسط کارشناس

 

پس از ثبت اظهارنامه، پرونده اختراع جهت بررسی توسط کارشناس اداره ثبت در نوبت قرار خواهد گرفت. کارشناس پرونده را از لحاظ شکلی بررسی خواهد کرد و چنانچه ایرادی در تنظیم مدارک وجود داشته باشد، به متقاضی اطلاع خواهد داد. پس از رفع نواقص پیشینه اختراع توسط کارشناس جستجو خواهد شد.

 

 

تعیین مرجع استعلام

 

در این مرحله نامه ای جهت استعلام در خصوص جدید بودن، گام ابتکاری و کاربرد صنعتی به یکی از مراکز علمی مورد تایید اداره ثبت داده خواهد شد.امکان دارد مرجع استعلام از شما اطلاعات بیشتری نیز درخواست کند تا بتواند به سوالات مطرح شده به درستی پاسخ دهد. پس از دریافت نتیجه مثبت از مرجع استعلام و انجام روند اداری در اداره ثبت اختراعات، فرآیند ثبت اختراع تکمیل و گواهی مربوطه صادر خواهد شد.

 

 

بیشتر بدانید

 

تعیین معیار احتمال گمراهی مصرف کنندگان در علایم تجاری |دفتر حقوقی موکل | وکیل علامت تجاری

اختیاری یا الزامی بودن استفاده از علامت تجاری|دفتر حقوقی موکل وکیل علامت و طرح صنعتی

طرح های قابل ثبت|دفتر حقوقی موکل| وکیل علامت و طرح صنعتی

استفاده عملی از علامت |دفتر حقوقی موکل

اختیاری یا الزامی بودن استفاده از علامت تجاری|دفتر حقوقی موکل

ابطال ثبت علامت تجاری|دفتر حقوقی موکل

مصادیق دیگر تقاضای ابطال ثبت |دفتر حقوقی موکل

 

 

 

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید