علائم تجاری

زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی تا 20 میلیون تومان آزاد می شوند |دفتر حقوقی موکل

(96/04/02) معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی تا 20 میلیون تومان آزاد می شوند و شرط ما نیازمند و مستحق بودن این افراد است.

 
به گزارش ایسنا، احسانی در آخرین برنامه "ماه عاشقی" جشن گلریزان ستاد دیه استان کرمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید لاجوردی بنیانگذار ستاد دیه کشور اظهار کرد: طی 27 سال فعالیت ستاد دیه این توفیق را داشته ایم که با همراهی خیّران زمینه آزادی 104 هزار نفر زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کنیم.
 
وی افزود: در سال قبل زمینه آزادی 9 هزار و 143 نفر زندانی جرائم غیرعمد در کشور فراهم شد که بدهی این زندانیان بیش از 742 میلیارد تومان بوده که با تلاش مددکاران، اعضای هیات امنا و گروه های صلح و سازش تا 271 میلیارد تومان نیز گذشت شاکیان را داشته‌ایم.
 
احسانی تصریح کرد: اولیاء دم و شاکیان بزرگ ترین خیران ما هستند که روی ما را زمین ننداخته و گذشت کرده اند.
 
وی بیان کرد: بیش از 300 جشن گلریزان در ماه رمضان امسال در کشور برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست و ستاد دیه همیشه مورد اعتماد همه مسئولان و مردم بوده و مقام معظم رهبری در سی امین جشن ستاد 313 میلیون تومان، رییس جمهور 270 میلیون تومان، روسای قوای مقننه و قضائیه نیز هر کدام 50 میلیون تومان کمک کرده‌اند.
 
معاون ستاد دیه کشور اظهار کرد: سال گذشته در آستانه دهه فجر با تصویب هیات امناء ستاد دیه کشور و با یاری ریاست سازمان زندان‌ها طرح "بهار انقلاب تا بهار طبیعت" در کشور اجرا شد و یک هزار و 500 نفر زندانی جرائم غیرعمد که بدهی تا 22 میلیون تومان داشتند در سطح کشور آزاد شدند.
 
وی افزود: همچنین در ماه رمضان امسال تصویب شد زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی تا 20 میلیون تومان آزاد می شوند و شرط ما نیازمند و مستحق بودن این افراد است.
 
احسانی در ادامه گفت: در سال های اخیر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی عمومی را در دستور کار قرار داده ایم و در رابطه با جرائم غیرعمد و محکومان دیه حوادث رانندگی با پیگیری ستاد دیه و عنایت نمایندگان، قانون بیمه اجباری شخص ثالث بعد از 13 سال تلاش ستاد دیه به تصویب رسید که اگر این قانون تصویب نمی شد شاهد حضور تعداد زیادی از رانندگان در زندان بودیم.
 
وی بیان کرد: رعایت فرهنگ ترافیکی، ارتقاء فرهنگ ترافیکی، ایمن سازی حمل و نقل و امنیت تردد در این زمینه موثر است و برنامه ریزی های متعددی در صندوق تامین خسارت های بدنی برای کاهش وقوع سوانح رانندگی صورت گرفته است.
 
معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: سال گذشته 15 هزار و 932 فوتی در جاده های کشور داشتیم که علی رغم کاهش 3.9 درصدی نسبت به سال 94 مصدومان حوادث رانندگی 6.4 درصد افزایش داشته است.
 
وی در ادامه تاکید کرد: در رابطه با مهریه نیز تعیین مهریه های معقول باید تبلیغ شود و متاسفانه در این زمینه تعداد زندانیان بدهی مهریه استان کرمان نسبت به استان های دیگر بیشتر است.
 
احسانی با اشاره به حوادث کارگاهی بیان کرد: به دلیل عدم رعایت مقررات ایمنی کار حوادث زیادی در کارگاه ها رخ می دهد و رسالت اصلی ما این است که با برنامه‌ریزی و تدبیر زمینه را فراهم کنیم که شاهد کاهش ورود این افراد به زندان باشیم.
 
وی تصریح کرد: 291 نفر در تعطیلات عید فطر سال گذشته جان خود را از دست دادند و امیدواریم مردم توجه بکنند و در تعطیلات پیش رو رعایت قوانین و مقررات رانندگی را داشته باشند.
لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید