علائم تجاری

تا پایان ماه جاری محقق می‌شود؛ راه اندازی سامانه ثبت طلاق در ۱۱ استان |دفتر حقوقی موکل

(96/05/10 ) رئیس سازمان بهزیستی کشور: با اثر بخشی مطلوب سامانه ثبت طلاق در مشهد،تا پایان مرداد ۹۶ این سامانه در ۱۱ استان کشور از جمله سمنان هم ایجاد می شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: سامانه ثبت الکترونیکی طلاق نخستین بار در مشهد اجرا شد.
به این ترتیب که پیش از انجام مراحل کار در دادگاه خانواده، مشاوره هایی به افراد متقاضی ارایه می شود.

 

 

 

انوشیروان محسنی بندپی همچنین با بیان اینکه امسال در همه ۱۵۰ شهر بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت کشور اورژانس اجتماعی مستقر شده است افزود: اثربخشی اورژانس اجتماعی در سال ۹۴، نجات دادن چهار هزار و ۲۴۰ تن از خودکشی بود و این رقم در سال ۹۵ به پنج هزار و ۲۵۰ تن رسید.
محسنی بندپی همچنین از اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی به جامعه هدف بهزیستی خبر داد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور، طلاق را آسیب اجتماعی بزرگ دیگری در کشور برشمرد و افزود: ۲۵ درصد از طلاق ها در سال نخست و ۴۷ درصد نیز در پنج سال ابتدایی ازدواج رخ می دهد.
محمود قنبری معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی از مبدا و به وسیله مردم، با همکاری سازمان بهزیستی و استانداری به عنوان الگو از سمنان آغاز می شود و در قالب آن، تیم های ۱۸نفره به حل مشکلات اجتماعی می پردازند.
سیدحسن حسینی شاهرودی، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بیش از ۶۰ موسسه خیریه دارای مجوز از سازمان بهزیستی در شهرستان شاهرود در حوزه های گوناگون به توان خواهان یاری می رساند.
سیدمحمدرضا هاشمی، فرماندار شاهرود نیز در این جلسه گفت: یک هزار و ۸۰۸ خانوار شاهرودی تحت پوشش بهزیستی هستند که از این میزان ۴۱۳خانوار مستمری دریافت می کنند.
به گفته هاشمی، در حوزه بهزیستی، سه هزار و ۱۴۵معلول در شاهرود شناسایی شده که این افراد در ۱۰مرکز توان بخشی، خدمات دریافت می کنند.
رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین در سفر به شاهرد در نشست با خیران شاهرود شرکت و از مرکز در حال احداث نگهداری کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست "آمنه" بازدید کرد.
این مرکز با ظرفیت نگهداری ۵۰ کودک در زمینی به مساحت دو هزار و ۹۸۰متر مربع در دست ساخت است و هم اکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
برای ساخت این مرکز دو میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان هزینه پیش بینی شده است که یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان آن با کمک خیران تامین شده است و بقیه آن قرار است با مساعدت سازمان بهزیستی تامین شود.
انوشیروان محسن بندپی در ادامه از مرکز نگهداری بیماران روانی قائم روستای قلعه نوخالصه شاهرود بازدید کرد.
این مرکز هم اکنون استیجاری است اما قرار است در زمینی به متراژ ۱۰هزار متر مربع برای ساخت ساختمان جدید آن احداث شود.
بازدید از آسایشگاه سالمندان شاهرود نیز از دیگر برنامه های رئیس سازمان بهزیستی در سفر به شاهرود بود.

لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید