علائم تجاری

زمان راه‌اندازی سامانه ثبت قراردادهای کار |دفتر حقوقی موکل

(96/6/4) مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی سامانه امنیت شغلی و قرارداد کار گفت: سامانه ثبت قراردادهای کار در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و از اول مهر در دسترس قرار می گیرد.

 

دفتر حقوقی موکل، ارائه دهنده خدمات حقوقی، وکالت کلیه امور حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران

اسماعیل ظریفی آزاد، مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره آغاز به کار سامانه ثبت قرارداد و امنیت شغلی گفت: این سامانه مشتمل بر 30 زیر مجموعه است که یکی از آنها سامانه ثبت قراردادهای کار است. درحال حاضر این سامانه در مرحله آزمایشی قرار دارد و اول مهر در دسترس قرار می گیرد.

 وی با بیان اینکه باید مشخصات همه کارگران و کارفرمایان در این سامانه ثبت شود گفت:این سامانه در حل اختلافات کارگری و کارفرمایی کمک بسزایی می کند و معضل قراردادهای سفید امضا تا حدودی حل می شود.

 ظریفی آزاد ادامه داد: اینکه بر اساس ماده 192 قانون کار، همه کارفرمایان باید آمار و اطلاعات مورد نیاز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در اختیار این وزارتخانه قرار دهند، ضمانت اجرای این سامانه است و فصل یازدهم قانون کار هم تخلف از آن را جرم تلقی کرده است و وصف کیفری دارد.

مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارفرمایان از این سامانه استقبال خواهند کرد گفت: دلیل استقبال کارفرمایان این است که کلیت این سامانه برای منافع کارفرمایان خوب است و امور آنان را تسهیل می کند. قرار است مشخصات همه کارگران و کارفرمایان در این سامانه ثبت شود. این کار معضل قراردادهای سفید امضا را تا حد زیادی حل می کند و به دادرسی و حل اختلافات کارگری و کارفرمایی هم کمک می کند.در این سامانه علاوه بر اینکه کارفرمایان مکلف می‌شوند تمام نسخه‌های قرارداد منعقده اعم از دائم و موقت را روی سامانه آپلود کنند، مکلف هستند قراردادهای شفاهی را هم درج کنند.

ظریفی آزاد، مدیر کل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  درباره اجرای تبصره یک ماده 7قانون کار گفت: در همایش امنیت شغلی که حدود دو هفته پیش برگزار کردیم مقرر شد کمیته دائمی برای تدوین آئین نامه موضوع تبصره یک ماده 7 قانون کار در قالب حقوقی خود با اجماع طرفین کارگری و کارفرمایی تدوین شود.
لینک دین
تلگرام
اینستاگرام
الووکیل

ورود اعضا

برای دریافت خدمات حقوقی ثبت نام کنید